چاپ سولیت

دوشنبه 16 دی 1398
22:26
admin

چاپ سولیت چیست؟

سولیت ماده‌ای با جنس پی وی سی PVC است که سطح آن صاف و بدون داشتن هیچ بافتی است. از آن‌جا که این نوع ماده، با ویژگی‌هایی که دارد باعث می‌شود چاپ نهایی کیفیتی بسیار عالی و در حد عکس داشته باشد، گزینه‌ی بسیار خوبی برای استفاده در چاپ است. از این نوع چاپ برای موارد مختلفی استفاده می‌شود و آن را چاپ سولیت می‌نامند. استفاده از این ماده می‌تواند پیام و تصویر مورد نظر را به‌خوبی به مخاطب منتقل کند چراکه چاپ را با وضوح بالایی انجام می‌دهد. چاپ روی این متریال را به صورت چاپ پشت و رو هم می‌توان انجام داد که صرفه‌ی اقتصادی بیشتری داشته باشد.


جهت مشاوره رایگان با کارشناسان هنرنوین، با ما در تماس باشید.
۰۲۱-۲۶۳۱۳۸۱۶

۰۲۱-۲۶۳۱۳۸۱۷


در حقیقت چاپ سولیت یک نوع از چاپ لارج فرمت با کیفیت عالی است که در زمینه‌های مختلفی مانند تبلیغات و دکوراسیون می‌توان از آن بهره برد.

برای مثال اگر قصد دارید برای تبلیغ و معرفی کسب و کار، خدمات یا کالاهای خود در یک نمایشگاه تخصصی یا عمومی شرکت کنید، می‌توانید برای تاثیرگذارتر بودن تبلیغات خود و جذابیت بیشتر غرفه‌ی نمایشگاهی‌تان، از چاپ سولیت برای فضای داخلی غرفه یا دکوراسیون داخلی آن استفاده کنید. همچنین به علت کیفیت چاپ بالا، سطح صاف و بدون بافت، مات و بدون انعکاس بودن از چاپ سولیت می‌توان در چاپ پوستر و یا تصاویری که کیفیت بالای آن‌ها مورد نیاز است، استفاده کرد. لازم به ذکر است که مات بودن این نوع چاپ در کنار ضد آب بودن، مقاومت و استحکام بسیار بالای آن در مقایسه با بنر باعث شده تا بیشتر مورد توجه و استفاده قرار بگیرد.


ویژگی‌های چاپ سولیت

این نوع چاپ از جنس پی وی سی بوده و ظاهر و سطح آن بدون بافت و کاملا صاف است. این محصول ماندگار، مقاوم و پایدار در برابر شرایط محیطی و آب و هوایی است و ثبات رنگ دارد. رنگ این نوع چاپ بسیار زیبا است و طرح چاپ شده از رزولیشن و شفافیت بالایی برخوردار است. سولیت در ابعاد متفاوتی قابل استفاده است و تا عرض 150 سانتی‌متر و گرماژ مختلف در بازار یافت می‌شود.


کاربرد و موارد استفاده از چاپ سولیت

همان‌طور که گفته شد، چاپ سولیت در صنعت‌های مختلفی کاربرد دارد و ویژگی‌های بسیار خوب این نوع چاپ آن را برای مصارف مختلفی مناسب کرده است. از آن‌جا که تصویر چاپ شده روی سولیت کیفیت بالایی دارد برای تبلیغات مخصوصا تبلیغات در فضای باز، استند رول‌آپ، دکوراسیون، لایت باکس‌های فضای داخلی و… انتخاب بسیار خوبی است.

یکی از بزرگ‌ترین مزایایی که چاپ فضای خارجی نسبت به سایر چاپ‌ها دارد، مقاوم بودن در برابر شرایط جوی و عوامل محیطی مختلف است. سولیت با ویژگی‌هایی دارد ماده‌ی مخصوص برای چاپ فضای خارجی به حساب می‌آید که این چاپ به صورت ایندور و اوتدور انجام می‌شود. در محصولات مورد استفاده برای دکوراسیون هم می‌توان از این متریال استفاده کرد دارا بودن ظاهر بدون بافت سولیت آن را برای چاپ پوستر و پرده تصویری بسیار مناسب کرده است و باعث می‌شود تصویر چاپ شده جلوه‌ی بسار خوبی داشته باشد.

در مجموع می‌توان به موارد زیر به عنوان کاربردهای کلی چاپ سولیت اشاره کرد:

استفاده برای کاربردهای تبلیغاتی مانند تبلیغات در فضای باز، بیلبوردهای تبلیغاتی و

استفاده در فضاهای خارجی برای زیباسازی

استفاده در صنعت دکوراسیون

استفاده برای لایت باکس‌ها در فضای خارجی

استفاده در رول آپ و استند رول آپ نمایشگاهی و تبلیغاتی

استفاده برای چاپ پوستر و پرده تصویری

استفاده برای چاپ بک لایت

استفاده برای استندهای نمایشگاهی و دکوراسیون داخلی غرفه‌ها

استفاده برای ساخت تابلوهای نمایشگاهی، پاساژها، مغازه‌ها و

نوع دیگری از خانواده چاپ روی اجسام چاپ روی پارچه است. در مجتمع چاپ دیجیتال و تیلیغات هنرنوین از چاپ سالونت و اکو سالونت برای چاپ روی انواع پارچه استفاده می‌شود . در این نوع چاپ در مقیاس صنعتی از تکنولوژی‌های روز دنیای چاپ استفاده می‌شود و چاپ بدون محدودیت در رنگ و طرح در مجتمع چاپ دیجیتال و تبلیغات هنرنوین انجام می‌پذیرد.


نحوه چاپ با دستگاه روی پارچه

مراحل چاپ با دستگاه روی پارچه عبارتند از:

پارچه یا لباسی را که می‌خواهند روی آن طرح یا تصویری را چاپ کنند، روی یک میز متحرک قرار می‌دهند.دستگاه چاپ به یک کامپیوتر متصل است که دستور چاپ متن یا تصویر از طریق آن به دستگاه می‌رسد.پارچه به وسیله دستگاه‌های دیجیتال تحت چاپ قرار می‌گیرد.برای ماندگاری بیش‌تر طرح از پرس حرارتی پس از اتمام فرایند چاپ استفاده می‌شود.نکته قابل توجه این‌که جوهر دستگاه حتما باید از مرغوبیت کافی برخوردار باشد، چرا که میزان کیفیت جوهر تاثیر مستقیمی روی نتیجه چاپ دارد.


چاپ دیجیتال روی پارچه و مزایای آن

به طورکلی در صنعت نساجی از دو روش چاپ برای افزودن نقش و نگار به پارچه‌ها استفاده می‌شود، که عبارتند از:

چاپ افست:

در این روش چاپ برای پاچیدن جوهر روی پارچه از سیلندرهای متعددی استفاده می‌کنند که هر کدام از این سیلندرها رنگ مخصوصی را بر روی پارچه می‌ریزند و طرح نیز از طریق پلیت از پیش تهیه شده روی پارچه اعمال می‌شود.

چاپ دیجیتال:

در روش چاپ دیجیتال سرعت کار بسیار بالاست و طرح مورد نظر به محض اینکه طراحی شد، قابل چاپ است. چاپ دیجیتال روی پارچه درصد خطای بسیار کمتری دارد و در نتیجه طرح با ظرافت و کیفیت بهتری چاپ خواهد شد.

مزیت چاپ دیجیتال روی پارچه از آن رو است که هیچ‌گونه محدودیتی برای آن از لحاظ طرح و تعداد وجود ندارد و در نتیجه با کیفیت عالی، در کم‌ترین زمان و بدون محدودیت انجام خواهد شد؛ چراکه در این روش فرایند چاپ به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد.


چه پارچه‌هایی قابلیت چاپ دیجیتال دارند؟

برای اینکه پارچه را با استفاده از دستگاه چاپ دیجیتال منقش کنند، دو شرط لازم است.

اینکه رنگ پارچه رنگ تیره نباشد یعنی از میان رنگ‌های روشن انتخاب شود تا طرح و نقش را بپذیرد و نمایان کند.از پارچه‌هایی که درصد پلی استر آن‌ها بالاتر است استفاده شود.این شرط‌ها در کیفیت چاپ تاثیر به سزایی دارند، پس بهتر است از پارچه‌های روشن مثلا با رنگ سفید و دارای پلی استر حداقل 70% استفاده شود تا نتیجه مطلوب واقع شود.

چاپ دیجیتال روی پارچه بدون محدودیت

چنان‌چه قصد چاپ روی پارچه را دارید خوب است بدانید در چاپ دیجیتال بدون محدودیت هر طرح و یا عکسی را می‌توانید بر روی پارچه مورد نظر خود چاپ کنید. تنها کافی است تصویر انتخابی شما با کیفیت و دارای رزولیشن و پیکسل بالا باشد تا با ریز جزئیات چاپ شود. به طور کلی نقشه‌های متنوع، تصاویر جذاب و طرح‌های مختلف در این نوع چاپ بدون محدودیت قابل اعمال هستند.

گفتنی است این گونه چاپ در برابر نور مقاوم بوده و همچنین قابل شستشو نیز هست. در حقیقت چاپ دیجیتال به بافت پارچه هیچ‌گونه آسیبی وارد نمی‌کند و در نتیجه ماندگاری بالایی دارد.


تاثیر رنگ پارچه در چاپ

همان‌طور که اشاره کردیم یکی از شروط این است که رنگ زمینه پارچه باید، روشن باشد و در این راستا رنگ سفید کاربرد بیشتری دارد، چرا که بدون محدودیت می‌توان انواع طرح و رنگ را روی آن اعمال کرد. به طور کلی یک پارچه سفید قابلیت این را دارد تا به سلیقه شما تحت چاپ قرار بگیرد. غیر از رنگ سفید، برخی رنگ‌های روشن نظیر: زرد، صورتی، آبی، کرم، شیری، نارنجی، سبز روشن برای کار چاپ مناسب هستند.

اما چرا پارچه‌های با رنگ تیره برای چاپ نامناسبند؟ علت این است که این پارچه‌ها طرح چاپی را به خوبی نمایان نمی‌کنند و همچنین نمی‌توان بر طبق سلیقه از هر نوع چاپی بر روی آن‌ها استفاده کرد. البته لازم به ذکر است پارچه‌های تیره قابلیت رنگ‌آمیزی کمتری به نسبت پارچه‌های روشن دارند و از همین رو از پارچه‌های رنگ روشن بیشتر استفاده می‌شود.

قیمت چاپ روی پارچه

پارچه‌هایی که قابلیت چاپ دارند را می‌توان توسط دستگاه‌های دیجیتال و مدرن در مدت زمان کوتاه با طرح‌ها و نقش‌های مختلف آراست و سپس قیمت آن بر حسب میزان متراژ پارچه محاسبه شده و به مشتری اعلام می‌گردد. برای برآورد هزینه چاپ پارچه موارد متعددی را در نظر می‌گیرند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها: کیفیت چاپ، رنگ، طرح و ماندگاری آن است.

چاپ روی پارچه – کاربردها

این نوع چاپ صد در صد قابل شستشو می باشد و در ابعاد دلخواه و با کیفیت بالا برای کاربرد هایی نظیرچاپ روی پرده ،چاپ روی روتختی ،چاپ روی رو مبلی ،چاپ پرچم ، چاپ بنر پارچه ای ، چاپ بیلبورد از جنس پارچه ، چاپ روی انواع لباس مانند تی شرت، شال، مانتو و روسری ، پوشاک و انواع دیگر کاربرد های دکوراسیون و امور تبلیغاتی انجام می شود.


برای این منظور محدودیتی از لحاظ طرح و نقشه وجود ندارد و برحسب سلیقه مشتری طرح دلخواه چاپ خواهد شد. معمولا برای مواردی که نام بردیم طرح‌ها و نقشه‌هایی پیش فرض وجود دارد که در صورت سفارش، پیشنهاد می‌شوند، لذا اگر برای پارچه یک‌رنگ و ساده خود در پی تغییر و ایجاد تنوع هستید، می‌توانید با ما تماس بگیرید و از خدمات این چاپ با کیفیت عالی و قیمت مناسب برخوردار شوید.

آیا شستشو، چاپ روی پارچه را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

امروزه با توجه به کاربردهای فراوان این نوع چاپ شاهد هستیم که مراکز آن کار چاپ را بر روی انواع پارچه انجام می‌دهند، اما آیا رنگی که در این فرایند استفاده می‌شود در برابر شستشو مقاوم است یا نه؟ در پاسخ باید ابتدا نوع چاپ بررسی شود تا قابلیت شستشوی آن مشخص گردد. برای این چاپ با توجه به نوع کاربردی که خواهد داشت از مواد اولیه (رنگ و جوهر) و روش‌های چاپ مختلفی استفاده می‌کنند.

برای مثال برای چاپ روی پارچه‌‌هایی که برای پوشاک استفاده می‌شوند از رنگ‌هایی بهره‌ می‌گیرند که قابل شستشو باشند و در فرایند چاپ نیز از روش‌هایی خاص برای تثبیت رنگ استفاده می‌کنند، چرا که پوشاک مرتبا باید شستشو شود، لذا کیفیت چاپ بسیار مهم است؛ اما چاپ روی پارچه‌هایی نظیر بنر یا بیلبورد تبلیغاتی که در مدتی محدود کاربرد دارند، تثبیت رنگ چندان اهمیتی ندارد، زیرا این پارچه‌ها معمولا تحت شستشو قرار نمی‌گیرند.

چاپ استیکر و وینیل _ استیکر چیست؟

برای تبلیغات چه در فضای داخلی و یا فضای خارجی می‌توان از چاپ استیکر و وینیل استفاده کرد. استیکر یا وینیل از یک لایه نازک تشکیل شده و معمولا پشت آن چسب‌دار است. این محصول قابلیت چاپ محتوای تبلیغاتی دارد و می‌توان از آن برای استعمال در محل‌های مختلف ثابت یا متحرک به منظور نمایش تبلیغات استفاده کرد، چرا که دوام قابل قبولی در برابر شرایط محیطی مثل نور خورشید، باد و باران دارد. در چاپ استیکر از جنس PVC استفاده می‌شود.

انواع استیکر و وینیل

چاپ استیکر و وینیل در دو مدل: ۱. شیشه‌ای ۲. شیری انجام می‌شود که هرکدام خواص مربوط به خود را دارند. در چاپ استیکر و وینیل شیشه‌ای بیشتر برای مصارف خاص استفاده می‌کنند، چرا که خاصیت جالب این مدل، دید دو طرفه است. در واقع هر دو طرف استیکر نمایشگر استیکر خواهند بود؛ اما در چاپ استیکر شیری دیگر دید دو طرفه وجود ندارد و تنها یک سمت قابل مشاهده است. رنگ زمینه این مدل چاپ استیکر عموما سفید است. این مدل به نسبت شیشه‌ای محبوبیت بیشتری نزد مصرف‌کنندگان دارد.

خصوصیات استیکر‌ها و وینیل‌های چاپ شده

یکی از خصوصیات جذاب استیکر و وینیل این است که چاپ طرح دلخواه بر روی آن‌ها امکان‌پذیر است. با بهره‌گیری از استیکر یا وینیل می‌توان دکوراسیونی زیبا را ایجاد کرد که هزینه چندانی هم ندارد. نکته جالب توجه در باب استیکر و وینیل، این است که آن‌ها قابل شستشو هستند و لذا چنانچه بر روی هر سطحی مثل: سطح پوشیده شده از رنگ روغن، پلاستیک، گچ، مولتی کالر، شیشه، آینه، چوب MDF، درب اتاق، کمد و یخچال نصب شود پس از مدتی استفاده می‌توان آن را شسته و تمیز کرد. توصیه می‌شود هنگام نصب استیکر و وینیل ابتدا محل مورد نظر شسته و تمیز شود، سپس استیکر و وینیل چسبانده شود تا کیفیت نهایی مطلوبی داشته باشد.

نکات ابتدایی برای خرید و چاپ

مهم است که قبل از خرید استیکر و اقدام به چاپ آن، شما یک پیش زمینه ذهنی از استیکر انتخابی خود مد نظر داشته باشید. این امر به آن علت است که هنگام خرید استیکر شما با طیف گسترده‌ای از طرح‌های متنوع استیکر با طرح‌های گوناگون مواجه خواهید شد؛ بنابراین بهتر است پیش از خرید یک پیش زمینه ذهنی از طرح مورد نیاز خود بر روی استیکر داشته باشید.باید قبل از خرید، محلی را که می‌خواهید در آن‌جا استیکر نصب کنید از لحاظ ابعاد به دقت بسنجید. شناخت ابعاد محل در انتخاب استیکر شما را یاری می‌کند تا سایز مناسب را خریداری کنید.


سایز استیکر در انتخاب طرح به شما کمک خواهد کرد، معمولا برای محل‌های کوچک از استیکر‌هایی با سایز کوچک که دارای طرح‌هایی با سایز کوچک هستند و برای محل‌های بزرگ از استیکرهای بزرگ با طرح‌های درشت و بزرگ مناسب هستند.استیکری که برای اتاق کودکان در نظر می‌گیرید را باید در محلی نصب کنید که دور از دسترس کودکان باشد چرا که این استیکر‌ها حاوی چسب و مواد شیمیایی هستند و لذا بهتر است کودک به آن‌ها دسترسی نداشته باشد.اگر از چاپ استیکر و وینیل برای تبلیغات روی اتوبوس می‌خواهید استفاده کنید، باید بدانید نصب استیکر روی دیواره خارجی اتوبوس کار نسبتا دشواری است چون دیواره خارجی اتوبوس دارای ناهمواری‌های متعددی است که همین فرورفتگی‌ها و برآمدگی‌ها موجب می‌شود تا استیکر سخت روی آن بچسبد.‌ برای حل این مشکل افرادی مجرب و دوره دیده می‌توانند کار نصب و ترمیم استیکر اتوبوس‌ها هستند که می‌توانند، با تخصص و مهارت به بهترین شکل ممکن استیکر را بر روی اتوبوس بچسبانند.فیلم چاپ استیکر و وینیل در مجتمع چاپ دیجیتال و تبلیغات هنرنوین


چاپ استیکر با دستگاه‌های پیشرفته

استیکرها توسط دستگاه‌های مختلفی چاپ می‌شوند و بسته به نوع جوهری که استفاده می‌کنند، کیفیت‌های مختلفی دارند.‌ ماندگاری طرح در چاپ استیکر و وینیل بستگی به کیفیت جوهر دارد و به طور میانگین رنگ طرح‌ها در این استیکرها مابین سه ماه تا دو سال دوام دارند.

دستگاه‌های چاپ اکوسالونت: این دستگاه قادر است چاپ استیکر و وینیل را برای استفاده روی کامیون و شیشه‌های فروشگاهی انجام دهد و ماندگاری آن نیز نسبتا بالاست. از لحاظ ماندگاری رنگ می‌توان گفت رنگ روی کامیون و شیشه‌ها بین ۸ تا ۱۲ ماه ماندگار خواهد بود. از چاپ استیکر بر روی شیشه‌های فروشگاه‌ها و پاساژ نیز استفاده می‌شود که به علت کیفیت بالای دستگاه‌های چاپ اکوسالونت از آن‌ها بهره می‌گیرند. اگر در پی یک چاپ با کیفیت با ماندگاری بالا هستید، می‌توانید از چاپ استیکر با دستگاه اکوسالونت کمک بگیرید چر که کیفیت و شفافیت این دستگاه‌ها بسیار عالی است به گونه‌ای که شباهت زیادی به پوستر دارند.

دستگاه‌های چاپ out door (سالونت بیس): کیفیت این دستگاه‌ها نیز نسبتا خوب است و ماندگاری چاپ استیکر و وینیل با آن‌ها بین ۸ ماه تا حتی دو سال نیز می‌رسد. مثلا چاپ استیکر روی ماشین بسته به کیفیتش بین یک تا چهارسال ماندگاری دارد. از این دستگاه برای چاپ استیکر بر روی ماشین، شیشه فروشگاه‌ها، تابلوهای سر در مغازه‌ها و… استفاده می‌کنند، چرا که کیفیت و دوام قابل قبولی دارند.

بهترین جوهر برای چاپ استیکر و وینیل

همان‌طور که مستحضر هستید، مهمترین بخش کار چاپی، جوهر است؛ لذا باید جوهر با کیفیت و مرغوب باشد تا در نهایت کیفیت کار مطلوب واقع شود. جوهر‌ها امروزه در کشورهای مختلف آسیایی، اروپایی و آمریکایی تولید می‌شوند. از میان جوهرهای فراوان موجود در بازار جوهرهای آمریکایی درصد مرغوبیت بیشتری دارند و چنانچه بر روی محل استیکری با این جوهرها چاپ شود، ماندگاری آن افزایش چشمگیری خواهد داشت.

به طور کلی جوهرهایی که در کار چاپ استیکر استفاده می‌شوند عبارتند از: جوهرهای ساخت کشور چین با درجه بندی‌های مختلف، جوهرهای ساخت کشور کره جنوبی، جوهرهای اروپایی و آمریکایی.

اما تجربه ثابت کرده که جوهرهای آمریکایی به نسبت سایر جوهرهایی که نام بردیم کیفیت بهتری دارند و به عنوان ماندگارترین جوهر چاپی شناخته می‌شوند. با توجه به این موضوع اگر تصمیم گرفته‌اید بر روی کامیون، اتوبوس، شیشه فروشگاه و… استیکر بچسبانید، توصیه می‌شود از استیکرهایی که با جوهر آمریکایی چاپ شده‌اند بهره بگیرید.


موارد استفاده چاپ استیکر و وینیل

موارد استفاده از چاپ استیکر با توجه به چسبندگی آسان آن‌ها گسترده است اما بیشتر از این محصول برای تبلیغات استفاده می‌کنند، چرا که قابلیت چسبندگی به محیط کوچک یا بزرگ را دارد. حتی از چاپ استیکر و وینیل برای تبلیغ روی اجسام نیز بهره‌ می‌گیرند مثلا روی وسایل نقلیه مثل بدنه ماشین‌ها و یا اتوبوس‌ها کاربرد دارد.

یکی از راه‌های شناخته شدن کسب و کارها و نمایش تبلیغات نیز استفاده از چاپ استیکر و وینیل است. به این منظور می‌توان تصویر مورد نظر را روی استیکر چاپ کرد و سپس آن را در مکان‌های پر رفت و آمد چسباند.

از دیگر جزئیات مصرف چاپ استیکر و وینیل برای انجام تبلیغات در مشاغل کوچک‌تر است. برای این کار از استیکر در سوپرمارکت‌ها، یخچال‌های صنعتی و مراکز تهیه مواد پروتئینی استفاده می‌شود. به طور کلی به علت ایستایی و ثابت بودن، آن‌ها را به راحتی بر روی شیشه فروشگاه‌ها، مراکز تجاری، پاساژها، ادارات و دیوارها نصب می‌کنند و از آن‌ها برای تبلیغ برندهای مختلف و خدمات و اطلاع رسانی‌ها بهره می‌گیرند.

البته شایان توجه است از چاپ استیکر در دکوراسیون داخلی منزل نیز استفاده می‌شود و به این منظور می‌توان چاپ مورد نظر را برای دیوارهای مختلف ساختمان مثل آشپزخانه، اتاق کودک، اتاق نشیمن و اتاق خواب سفارش داد و با این کار نمایی زیبا به محیط داخلی منزل بخشید.

از دیگر روش‌های رایج تبلیغات که به وفور در سطح شهر دیده می‌شود، چاپ استیکر و وینیل بر روی وانت‌ها، قطار، کامیون‌های بین شهری، بدنه ماشین‌های پخش مواد غذایی و حتی مترو به منظور تبلیغات است.

نکات لازم در مورد استفاده از استیکر و وینیل

سطحی که می‌خواهید استیکر و وینیل را که با طرح دلخواه از پیش چاپ نموده‌اید، به خوبی تمیز کنید.برای تمیز کردن سطح بهتر است بسته به جنس سطحی که می‌خواهید روی آن استیکر بچسبانید، با دستمال خشک یا با کف رقیق حاصل از آب و ریکا اقدام کنید.دقت کنید سطح را کاملا خشک نکنید و اجازه دهید کمی رطوبت یا کف روی سطح باقی بماند، تا امکان جا به جایی در صورت نصب کج وجود داشته باشد و همچنین پس از نصب نیز حباب زیر استیکر و وینیل باقی نماند.برای خشک شدن استیکر صبور باشید. خشک شدن آن حدود 2 الی 3 ساعت زمان می‌برد اما پس از اینکه خوب خشک شود با استقامت و ماندگاری مطلوب روی سطح قرار می‌گیرد.برای چسباندن استیکر چاپ شده روی خودرو بهتر است از یک فرد متخصص کمک بگیرید چرا که نصب استیکر بر روی اتومبیل شرایط خاصی می‌طلبد و باید به صورت خشک انجام شود.وسایل مورد نیاز برای نصب استیکر و وینیل
نصب استیکر و وینیل چاپ شده نیاز به یک قیچی، دستمال پارچه‌ای لطیف و یک کاردک (کارت بانکی نیز قابل استفاده است) دارید.

نحوه نصب صحیح استیکر و وینیل

سطحی که قرار است روی آن استیکر چسبانده شود را به خوبی تمیز کنید.چسبندگی چند نوار چسبی را با استفاده از انگشت کاهش دهید و به وسیله آن‌ها محل چسباندن استیکرها را تعیین کنید.استیکرهای PVC دارای یک قسمت شطرنجی در قسمت پشت هستند که باید با استفاده از کاردک یا حتی کارت بانکی آن قدر بکشید تا طرح بر روی سلفون شفاف پیاده شود و حباب‌های بین لایه‌های آن کاملا از میان بروند.حال باید کاغذ شطرنجی یا راه راه از پشت طرح به دقت کاملا آرام جدا شود.در این مرحله طرح باید روی سطح فیکس شود و به این منظور سلفون شفاف را ابتدا باید روی سطح چسباند و سپس با استفاده از کاردک (کارت بانکی یا کارت تلفن) طرح روی سطح پیاده شود و باید توجه داشته باشید طرح کاملا روی سطح بچسبد.با کمی کج کردن دست باید سلفون شفاف از سطح برداشته شود برای این کار زاویه 180 درجه مطلوب است.طرح‌های ساده استیکر، جنس چرم و جیر برای انتقال طرح نیازی به سلفون روی استیکر ندارند.با ناخن یا شی‌ای نوک تیز مثل چاقو یا قیچی باید لبه برچسب از روی کاغذ بلند شود و سپس بر روی سطح مورد نظر نصب گردد. برای این کار در اولین تکه باید الگوی درست رعایت شود تا بقیه تکه‌ها به ترتیب پشت سرهم چسبانده شوند.در انتهای مراحل اگر حبابی زیر استیکر باقی ماند می‌توانید با استفاده از سوزن آن را سوراخ کرده و سپس روی آن را کاردک بکشید تا هوای ایجاد شده در زیر استیکر کاملا از بین برود.

در نهایت هم اگر کار کثیف شد و رزین چسب روی طرح باقی ماند، می‌توان با یک پنبه آغشته به استون آن را کاملا تمیز کرد.

کندن استیکر نصب شده

برای کندن استیکر نصب شده، تنها کافی است لبه کار را با استفاده از یک جسم نوک تیز یا ناخن بلند کنید و سپس استیکر را از روی سطح جدا کنید. برای سهولت در این کار بهتر است قبل از کندن سطح برمی‌گردد کار را کمی با استفاده از سشوار گرم کنید تا استیکر مقاومت خود را از دست بدهد و اصطلاحا نرم شود. با این کار به راحتی استیکر از روی سطح جدا خواهد شد. پس از این کار به محض اینکه استیکر سرد شود، مجددا سخت خواهد شد و به سطح با مقاومت خواهد چسبید، لذا می‌توان کم کم از دمای پائین سشوار برای گرم نگه داشتن استیکر استفاده کرد تا راحت‌تر کنده شود.

سخن آخر

چاپ استیکر و وینیل برای موارد متعددی کاربرد دارند که در بالا ذکر شدند. کار چاپ امروزه توسط دستگاه‌های مخصوص چاپ انجام می‌شود و به علت استفاده از جوهرهای آمریکایی و با کیفیت، دوام بالایی دارند. این استیکرها با توجه به کاربردشان بهتر است توسط یک فرد کاربلد چسبانده شوند، چرا که در غیر این صورت ممکن است کیفیت لازم را نداشته باشند که کنده شوند. برای نصب استیکر و وینیل مواردی باید رعایت شوند تا کندن آن آسان نباشد مثلا سایز و ابعاد استیکر باید متناسب با محل انتخاب شود.


[ بازدید : 43 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به baskarn است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]