سوپ بلغور

سه شنبه 17 دی 1398
12:32
admin

سوپ بلغور، از سوپ های خوشمزه ای است که امروزه در بسیاری از مهمانی ها به عنوان دسر سرو می شود و طرز تهیه آسانی دارد و شما به راحتی می توانید این سوپ را برای مهمان های خود درست کنید.

جالب است بدانید که چشیدن طعم این غذا یکی از بهترین لذت های سفر برای گدشگران بوده و این سوپ خوشمزه از غذاهای محلی شهر ارومیه به حساب می آید.



مواد لازم سوپ بلغور


1- بلغور جوی پاک شده دو پیمانه
2- پیاز یک عدد
3- سینه مرغ یک عدد
4- پودر آویشن به میزان لازم
5- آبلیموی تازه به میزان لازم
6- جعفری خرد شده دو قاشق غذاخوری
7- رب گوجه فرنگی، فلفل و نمک به مقدار لازم
8- هویج دو عدد


مراحل پخت سوپ بلغور


ابتدا بلغور را چند ساعت قبل خیس میکنیم تا آماده شود و آن را در یک قابلمه به همراه مقدار آب و نمک در حرارت زیاد و با درب باز قرار می دهیم تا آب بجوشد و بعد از اینکه آب جوشید، حرارت را کم کرده و سینه مرغ را اضافه می کنیم و درب قابلمه را نیمه باز می گذاریم و دو ساعت صبر می کنیم تا مرغ و بلغور جو بپزند. ما باید در این مدت به صورت مرتب مواد در قابلمه را هم بزنیم تا ته نگیرد، حال هویج و پیاز را به صورت ریز رنده می کنیم و جعفری هم پس از شستن خرد می کنیم، بعد از گذشت دو ساعت سینه را از قابلمه خارج و با چنگال آن را ریش ریش می کنیم و مجدد آن را با پیاز و هویج رنده شده به قابلمه برمی گردانیم و کمی رب اضافه می کنیم تا سوپ مان خوشرنگ تر شود و سپس ادویه های لازم که شامل آویشن و فلفل سیاه و کمی زردچوبه و نمک هستند را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا نیم پز شود حال بعد از اینکه نیم پز شدند، سبزی سوپ را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم که سبزی سوپ هم خوب بپزد توجه داشته باشید شما به جای جعفری می توانید از گشنیز هم در کنار جعفری استفاده کنید. در ده دقیقه آخر پخت کمی آبلیموی تازه هم به سوپ مان اضافه می کنیم تا خوشمزه تر شود و بعد از اینکه سوپ به خوبی جا افتاد حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و آن را در ظرفی سرو می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر غذاهای سنتی ایرانی به سایت مورد نظر مراجعه کنید.

[ بازدید : 37 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به baskarn است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]